• Reklamacje i zwroty

Reklamacje i zwroty – epapieros.pl

1. Prawo odstąpienia od umowy (zwrot towaru)

  1. Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania towaru, bez podania przyczyny.

  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Klient musi złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy – może to zrobić drogą mailową bądź listownie na adres siedziby Sprzedawcy.

  3. Klient zobowiązany jest odesłać towar niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu.

  4. Koszty odesłania towaru ponosi Klient.

  5. Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane płatności (w tym koszty dostawy – z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta droższego sposobu dostawy niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę) w terminie do 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, z zastrzeżeniem, że zwrot środków może zostać wstrzymany do czasu otrzymania towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania.

  6. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku towarów, które po dostarczeniu zostały otwarte i nie mogą być zwrócone ze względów higienicznych lub zdrowotnych, w szczególności liquidów, wkładów, kartridży, ustników, grzałek i podobnych elementów.


2. Reklamacje (rękojmia)

  1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem za wady fizyczne lub prawne towaru na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym (rękojmia).

  2. Wada fizyczna polega na niezgodności towaru z umową, w szczególności gdy:

    • towar nie ma właściwości, które powinien mieć,

    • towar został wydany w stanie niezupełnym,

    • towar jest uszkodzony.

  3. Reklamacje można składać:

    • drogą mailową na adres

    • listownie na adres siedziby Sprzedawcy

  4. Reklamacja powinna zawierać:

    • imię i nazwisko Klienta,

    • adres kontaktowy,

    • numer zamówienia,

    • opis wady i datę jej stwierdzenia,

    • żądanie Klienta (wymiana, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy).

  5. Jeżeli podane w reklamacji dane są niekompletne, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu ich uzupełnienia.

  6. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania w prawidłowej formie.

  7. Jeżeli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca niezwłocznie wymieni towar na nowy, naprawi go lub dokona zwrotu płatności – zgodnie z żądaniem Klienta.